Pagina's

zondag 9 augustus 2009

melkpakje carrier

Een van mijn favoriete patronen is toch wel het maken van een melkpakje. Je kunt ze voor allerlei gelegenheden maken en ook met het decoreren kun je eindeloos varieren. Ik heb in het verleden als eens een carrier gemaakt met 4 melkpakjes erin. Toch is soms 4 pakjes vullen erg veel. Ik heb nu een carrier gemaakt voor twee melkpakjes.



voor het maken van het melkpakje verwij is graag naar de bibliotheek van www.royallemon.nl Hier staat een uitstekende beschrijving van Jennie voor het maken van dit melkpakje. Ik ben met het maken van het melkpakje uitgegaan van een patroon met de volgende maten.





Ik heb in een van de kanten een rechthoek gesneden en daarachter een transparant geplaatst. Op deze manier kun je inhoud van het doosje zien. je kunt er ook voor kiezen om het geheel dicht te houden. Kortom genoeg variatie mogelijkheiden voor ieder wat wils

De carrier heb ik gemaakt n.a.v het volgende patroon.




neem het patroon over en knip het uit. Ril de vouwlijnen. Wil je nu een handvat maken boven in je carrier. Dan kan dat op een aantal manieren. Je kunt gebruik maken van een grote pons. je kunt het gewoon mbt van een glas of passer een cirkel teken en ouderwets uitknippen. je kunt ook gebruik maken van je cuttlebug. Dit kan maar net. De hele carrier kan niet door cuttlebug daarvoor is hij net te breed. Ik heb hem er dus maar half door heen gedaan (zie foto)

Zet vervolgens de carrier in elkaar, je kunt er ook voor kiezen eerst de carrier te decoreren en daarna in elkaar te zetten.





veel creativiteit toe gewenst


tot snel

Corinne

1 opmerking:

Saskia zei

Hoi Corinne,

Zou ik jullie patroon mogen gebruiken voor een uitdaging op mijn blog voor a Sister's Hope?

Ik hoop snel van je te horen!
Groetjes Saskia